czwartek, 6 lutego 2014

Dzisiaj szybki i dość tani obiad, mimo iż zawiera krewetki. W czym tkwi tajemnica? W tym, że krewetki kupione zostały mrożone, w Biedronce za 9,90zł! Porcja jest idealna dla dwojga więc jak na nasze, polski realia wydaje mi się, że 5zł od osoby to naprawdę niewiele. Ale już przechodzę do przepisu.

Przygotowanie: 30-40min (zależy jak szybko kroicie ;))
Składniki
paczka mrożonych krewetek Black Tiger z Biedronki
2 marchewki
pół puszki ananasa
1 por
garść grzybów mun
pędy bambusa (polecam te od Tao Tao)
1 zielona papryka
kiełki fasoli mung
olej
curry, kurkuma, pieprz, sos sojowy
Chana Masala (od Skworcu)
+ ja dałam sos słodko-ostry
Ja mam sporo tych rzeczy zawsze w domu kupionych na zapas, jednak jeżeli Wy nie macie, a chcecie żeby wyszło taniej- kupcie gotowa mieszankę azjatycka :)

Wykonanie
Wszystkie składniki kroimy, a krewetki rozmrażamy i odcinamy im ogonki. Rozgrzewamy olej na patelni. Wrzucamy krewetki. Polewamy sosem sojowym i sypiemy pieprzem. Smażą się tyle ile lubicie, ja jak widać mam dość przypieczone. Zdejmujemy krewetki z patelni i osuszamy na papierowym ręczniku. Na pozostały tłuszcz wrzucamy wszystkie warzywa, dodajemy trochę wody, przyprawy i przykrywamy pokrywką na kilka minut. Co jakiś czas mieszamy i sprawdzamy, czy mieszanka jest miękka, gdy będzie dokładamy ananasa, sos słodko-ostry i dusimy jeszcze 2-3 minuty.

Podajemy z ryżem/makaronem, wykładając na niego warzywa a na koniec krewetki.
Smacznego! :)

~JARKA

Za Chana Masalę dziękuję: 

Tagged:

0 komentarze:

Prześlij komentarz