czwartek, 6 lutego 2014

Chyba nikomu nie muszę mówić, że pizza to jedno z moich i mojego mężczyzny ulubionych dań ;) Często zamawialiśmy ją z Telepizzy (promocja 3za1) lecz ostatnio stwierdziłam, że czas najwyższy zacząć robić własną, domową, gdyż tylko wtedy będę wiedziała co jest w nią wsadzone. Tym sposobem powstało poniższe cudeńko.

Składniki
na ciasto (porcja na 2 formy do tart)
1,5 szklanki mąki pszennej
30 g drożdży
1,5 łyżki oliwy z pestek winogron
0,5 szklanki wody przegotowanej
szczypta cukru
szczypta soli

Dodatki
tutaj użyłam rzeczy które mi zostały w lodówce czyli:
10 pieczarek
trochę żółtego sera Gouda
gotowany kurczak

Sos
250 ml pasty pomidorowej/ gęstego przecieru pomidorowego
czubata łyżka czosnku niedźwiedziego (Od Skworcu)
łyżka oregano
łyżka ziół prowansalskich
łyżka oliwy z pestek winogron
sól i pieprz (tyle ile lubicie, ja próbowałam w trakcie póki efekt nie był zadowalający)

Wykonanie
Przesiewamy do miski mąkę i dodajemy do niej sól, cukier i oliwę. Na górę kruszymy drożdże,  całość zalewamy wodą po czym ugniatamy ok 10min. Gdyby ciasto zbyt mocno kleiło się do rąk można podsypać je mąką. Masę wykładamy do form, jakie posiadamy. W moim przypadku były to blaszki do tart. Nagrzewamy piekarnik do 250*C równocześnie robiąc sos do pizzy.
Na patelnie wylewamy przecier pomidorowy, dodajemy wszystkie przyprawy i gotujemy aż całość zrobi się trochę gęstsza i ładnie ze wszystkim połączy. Smarujemy pizzę sosem i wykładamy na jej wierzch wszelkie posiadane dodatki. Formy z pizzą trzymamy w piecu około 20minut :) Pyszności!

Po takiej pizzy już chyba nigdy nie zamówię żadnej telefonicznie :D 

Czosnek niedźwiedzi użyłam dzięki Skworcu:

Tagged:

0 komentarze:

Prześlij komentarz