czwartek, 6 lutego 2014

Dzisiaj ode mnie propozycja na szybkie i lekkie ciasto. Przepis zaczerpnęłam w książki: Dania niskotłuszczowe, gdzie napisano, że porcja ma 199kcal.

Ciasto czekoladowe z brzoskwiniami

Składniki
150g niskotłuszczowego twarożku
125g cukru
100g przesianej mąki
3 łyżki przesianego kakao
3 łyżeczki proszku do pieczenia
2 jajka (całe)
pół puszki brzoskwiń
125g niskotłuszczowego jogurtu naturalnego
1 łyżka cukru pudru

Według przepisu ciasto nadaje się do formy 20x20cm, ja upiekłam je w okrągłej formie o średnicy 24cm.

Wykonanie
Do miski wrzucamy twarożek, cukier, mąkę, kakao, proszek do pieczenia i jajka. Wszystko mieszamy drewnianą łyżką lub mikserem. Piekarnik rozgrzewamy do 190*C. Ciasto przekładamy do formy i wyrównujemy. Pieczemy 25-30min, aż ciasto będzie zwarte. Następnie wyjmujemy z piekarnika i pozwalamy mu ostygnąć.

Z brzoskwiń odlewamy sok, a owoce kroimy w kostkę. Łączymy je z jogurtem i cukrem pudrem. Smarujemy powstałą masą ciasto i.... jemy ze smakiem ;)

Ciasto wyszło bardzo lekkie, a zarazem sycące. Ja posypałam je sobie jeszcze wiórkami kokosowymi (bo lubię :D). Polecam gdy macie ochotę na coś słodkiego, lekkiego i szybkiego!

~JARKA

Tagged: ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz