czwartek, 6 lutego 2014

Uwielbiam makaron! Za szybkość i łatwość przygotowania jak i różnorodność kształtów, które wg mnie smakują zupełnie inaczej. Być może to tylko moja osobliwa fiksacja, ale np. penne (które uwielbiam) smakuje nijak jak świderki, za którymi nie przepadam :P
Dzisiaj makaron trochę inaczej, bo jest mięso, są pomidory, ale efekt końcowy sosu bolognese nie przypomina.

Co będziemy potrzebować:
(proporcje na 4 osoby)
                                                                                     
makaron (ja użyłam pappardelle)
35-40 dag mięsa mielonego z indyka
1 spora cukinia
garść pomidorków koktajlowych
oliwa z oliwek
1 jajo
bułka tarta
3 łyżki mleka
5 dag masła
papryczka zielona jalapeno (użyłam suszonych)
czubryca czerwona
sól, pieprz

Pierwszym krokiem będzie przygotowanie pulpetów z mięsa indyczego.
Mięso wrzucamy do miski, doprawiamy solą, pieprzem, papryką jalapeno i czubrycą. Wbijamy całe jajo, wyrabiamy dodając mleko i bułkę tartą, tak aby osiągnęło zwartą konsystencję. Formujemy małe pulpety, które smażymy na rozgrzanej oliwie, z dodatkiem masła, do zrumienienia.

Pulpety zdejmujemy z patelni, trzymamy w cieple. Cukinię kroimy w grubą kostkę, a pomidory na pół. Na patelnię od smażenia mięsa dodajemy trochę oliwy i wrzucamy cukinię, dusimy do miękkości. Należy uważać, żeby nie rozgotować cukinii, musi być wciąż sprężysta, kiedy wrzucamy pomidory. Doprawiamy solą, pieprzem, dodajemy jeszcze papryki jalapeno. Pomidory dusimy maksymalnie 1 minutę - nie mają się rozpaść. Dodajemy pulpety całość mieszamy razem i podajemy z makaronem al dente.

Jestem pewna, że propozycja ta przypadnie do gustu miłośnikom makaronu, tak samo jak mnie. Całość jest mocno pikantna za sprawą jalapeno i delikatnie słodka dzięki pomidorkom.

Całość można oczywiście posypać parmezanem i pietruszką, ja z chwilowego braku tych składników ten krok pominęłam :) Dodam jeszcze, że porcję, która została mi na kolejny dzień podałam z kuskusem i również smakowało wyśmienicie!

Serdecznie polecam!


Natalia

Czubryca i zielona papryczka jalapeno znalazły się u mnie dzięki uprzejmości:
 

Tagged: ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz