czwartek, 6 lutego 2014

A dzisiaj.... znów łosoś! :)
Tak się ostatnio złożyło, że jakoś ryby i krewetki często goszczą na mym stole.

Składniki (porcja na 2 osoby)
farsz
1 duży filet z łososia (ja miałam z Lidla)
1 opakowanie szpinaku w liściach
1 mała cukinia
suszone pomidory z solą morską od Skworcu
trochę oliwy z pestek winogron
sos sojowy jasny

naleśniki
2 jajka
pół szklanki wody
pół szklanki mleka
1,5 szklanki mąki (dowolnej- ja użyłam tortowej)
1 łyżeczka oleju

Wykonanie
naleśniki
Składniki na naleśniki mieszamy. Ciasta powinno wyjść na 4-5 naleśników (zależy jak grubo wylewacie je na patelni). Smażymy je na rozgrzanej patelni z niewielką ilością tłuszczu (bo już jest w cieście). Odstawiamy.
farsz
Szpinak myjemy, suszymy i wrzucamy na patelnie. Dusimy go w jego własnej wodzie (która wycieknie) doprawiając solą i pieprzem. Przekładamy do miseczki i odstawiamy na bok. cukinie kroimy w podłużne kawałki i smażymy na niewielkiej ilości tłuszczu. Cukinii nie doprawiamy niczym. Gdy już jest miękka również zdejmujemy ją z patelni i odkładamy na chwilkę na bok. Łososia smażymy z dwóch stron na oliwie delikatnie podlewając go jasnym sosem sojowym (nie za dużo bo będzie za słony!).
podanie
Na naleśnikach układamy kolejno: cukinię, łososia, szpinak, a całość posypujemy przyprawą od Skworcu (suszone pomidory z solą morską). Tak przygotowane danie można zjeść w postaci rulonika, trójkąta lub jakiejkolwiek innej formie, na którą macie ochotę.

Oczywiście jeżeli macie dużo patelni, garnków itp to składniki do farszu możecie przygotowywać jednocześnie. Ja nie mam, więc odkładałam kolejne elementy na blat i wszystko robiłam w dość dużym tempie, żeby nie wystygło. Efekt był niesamowity! :)

~JARKA

P.S. Mój aparat mnie dobija tą jakością zdjęć....

Za suszone pomidory z solą morską dziękuję:

Tagged: ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz