czwartek, 6 lutego 2014

Dzisiaj przepis na sernik  do wykonania w maksymalnie 20 minut. Jest to mój ulubiony sernik bez pieczenia!

Składniki
250g serka mascarpone
250g ricotty
100g Nutelli

pół opakowania ciastek digestive
około 5 dag masła

owoce wg uznania
odrobina kakao

Wykonanie
Przygotowanie rozpoczynamy od  rozpuszczenia masła i rozdrobnienia ciastek. Ja użyłam robota kuchennego, ale równie dobrze można sobie poradzic przy pomocy kulki do ciasta i worka foliowego :)


Rozdrobnione ciastka mieszamy z roztopionym masłem. Przekładamy do foremki i mocno ugniatamy. Opcjonalnie można spód podpiec w piekarniku 200˚C przez około 5 minut, ale nie jest to konieczne.

W dużej misce mieszamy obydwa serki i Nutellę. Można wszystko zmiksować, ja natomiast podgrzałam trochę Nutellę, żeby lepiej się łączyła i tylko porządnie wymieszałam z serkami i było jak najbardziej w porządku.
Przekładamy masę na spód z ciastek, wygładzamy. Wierzch posypujemy kakao i dekorujemy owocami (u mnie - borówki)

Schładzamy w lodówce aż ładnie stężeje i gotowe!
Ciasto jest fajnie puszyste i kremowe, nie za słodkie. Dla mnie idealne!


Natalia


Tagged: , ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz