czwartek, 6 lutego 2014

Dzisiaj przedstawiam moją wersję angielskich pecan plaits, którymi objadam się nieprzyzwoicie i bez umiaru ilekroć jestem właśnie w Wielkiej Brytanii. Ciastka są naprawdę dziecinnie proste, słodkie i chrupiące i  właśnie w tym tkwi ich urok, któremu nigdy oprzeć się nie potrafię ;)

Tym razem przepis zmodyfikowałam i użyłam orzechów włoskich zamiast, jak w oryginale, orzechów pecan, aczkolwiek szczerze mówiąc róznica w smaku nie była znacząca.

Co będziemy potrzebować:
(na około 10-12 ciastek)

rolka ciasta francuskiego
około 50 g orzechów włoskich
5 łyżek syropu klonowego (można też użyć golden syrup)
niecałe pół opakowania serka Philadelphia śmietankowego
łyżka cukru (najlepiej trzcinowego)

Na początku przygotowujemy nadzienie do naszych warkoczy. Odkładamy trochę orzechów do dekoracji, a resztę rozdrabniamy, najlepiej w malakserze, ja z braku takich luksusów użyłam worka foliowego i kulki do ucierania ciasta :P
W misce mieszamy rozdrobnione orzechy, serek, syrop klonowy i cukier. Ciasto francuskie rozkładamy, przecinamy wzdłuż na pół  i następnie każdą z powstałych części nacinamy tak, aby można było zapleść warkocza tzn. zostawiamy wolną przestrzeń na środku paska, a boki nacinamy poziomo. Nakładamy nadzienie na środek, nie za dużo, bo lubi wypływać i pleciemy warkocza dosyć mocno dociskając. Ja tego nie zrobiłam i moje warkocze trochę popuściły wodze fantazji w piekarniku ;P Każdy z dwóch uzyskanych długich warkoczy tniemy na mniejsze ciastka, smarujemy lekko wodą i pieczemy około 15-20 minut w 180°C do zrumienienia. Moje wyszły trochę blade, ale smakowały przednio! Po wyjęciu z pieca, ciastka smarujemy lekko syropem klonowym i dekorujemy orzechami włoskimi (orzechy najlepiej wcześniej podprażyć na suchej patelni). Ciastka są lekkie - bo na cieście francuskim - no i przede wszystkim szybkie. Łącznie z pieczeniem gotowe w 30 minut. Ekspresowy polepszacz humoru!

Smacznego!

Natalia

Tagged: , ,

0 komentarze:

Prześlij komentarz